Sleep jij jezelf van weekend naar weekend?

Untitled_Artwork 3

Als je terugkijkt op jouw werkweken van de afgelopen tijd: sleep jij jezelf dan van weekend naar weekend?
Heel eerlijk…

Heb je op zondagavond al een knoop in je maag, omdat je weet dat er een nieuwe werkweek aankomt?
Of moet je jezelf in de ochtend met een paar koppen koffie oppeppen?
Kun je aan het eind van de dag alleen nog maar op de bank ploffen?

Als dit zo is, dan is je stress niveau te hoog.

Werkstress verminderen

Graag deel ik in dit artikel een aantal tips met je om werkstress te verminderen:

1) Doe in je pauze het tegenovergestelde van je werk: werk je met je hoofd, doe dan iets lichamelijks. Ga een ronde wandelen of fietsen. Doe je veel fysiek werk, ga dan lekker zitten en maak bijvoorbeeld een puzzel.
Door tijdens rustmomenten het tegenovergestelde te doen van wat je voor een groot deel van de dag doet, zul je minder prikkels ervaren en beter af kunnen schakelen.

2) Vergeet niet om pauze te nemen. Hoe vanzelfsprekend dit ook lijkt. Ik hoor vaak van mensen dat ze geen pauzes kunnen of willen nemen. Vaak zit je in een fijne flow en wil je door. Dat gevoel is op zich prima. Maar voel je druk en heb je een eindeloze to-do lijst die je af moet werken, dan is het essentieel om regelmatig pauzes te nemen.
Sta dan op (als je een zittend beroep hebt) en ga weg van je werkplek. Ga het liefste naar buiten voor een wandeling.

3) Vermijd werkmails en werkappjes in je vrije tijd.
Zet bij thuiskomst alle meldingen uit.

4) Geef jezelf een pieker-kwartier als je jezelf erop betrapt dat je na een werkdag nog veel piekert over het werk.
Niet langer. Piekeren is een groot energie lek!
En het brengt je nergens. Je herkauwt slechts wat je allang weet. Neem een schriftje en schrijf zaken op die je bezig houden. Maak een to-do list. Zet het uit je hoofd en op papier.

5) Slaap voldoende. Tussen 7 en 9 uur per nacht.

6) Eet minimaal 400 gram groente per dag. Neem snacktomaatjes, worteltjes, komkommers of radijsjes mee naar het werk. Groente bevat veel pre-biotische vezels die onze darmbacteriën voeden en zo onze darmflora gezond houden.
Een goede darmgezondheid is essentieel om goed met stress om te kunnen gaan.

Laat me gerust weten welke tip(s) jij gaat toepassen.

Reageren op deze tip? Dat kan hier

Wil jij graag minder stress? Dan heb ik heb een paar dingen die misschien interessant voor je zouden kunnen zijn:

Ebook Ccover Gluten en Zuivelvrij

E-book

Als je stress- of burn-outklachten hebt is het verstandig om een tijdje gluten en zuivel uit je voeding te beperken. Zo krijgen jouw lichaam en stress systeem weer de ruimte om te herstellen. In het E-book 'Gluten- en zuivelvrij maakt blij!' ontdek je alles hierover. 

slaap-stress

Klaar met jouw opgejaagde gevoel?
In 6 stappen naar innerlijke rust

Dit programma is speciaal voor hardwerkende vrouwen.
Het helpt je om binnen 6 weken van jouw opgejaagde gevoel af te komen, als je elke week 2 keer een kwartier hiervoor vrij maakt. Door bewust deze tijd in te plannen en de ermee aan de slag te gaan, ga je van weten naar doen. En dat geeft resultaat.

Stress Weg Traject

Stress Weg traject

Wil je graag 1 op 1 door mij begeleid worden? Dat kan!
Binnen 10 weken ga je van een opgejaagd gevoel naar innerlijke rust.
Ik onderzoek de oorzaak van jouw klachten en samen pakken we deze aan!

20220225_174611_resized

Over de auteur

Hallo, ik ben Susan Gerl.

Ik werk als orthomoleculair therapeut en help jou van een opgejaagd gevoel naar rust, door met bloedonderzoek de oorzaak van jouw stressklachten in kaart te brengen. Zo weet je precies wat prioriteit heeft om innerlijke rust te krijgen.

Ik werk in mijn praktijk Fit by Nature in midden Limburg, maar ook online.

Volg Susan op Instagram

Waar wil je meer van weten?

Laat een reactie achter