Warme gierst pap

Untitled_Artwork 3

Je hebt nodig:
gekookte gierst
water of amandelmelk
walnoten
gojibessen
kaneel

Gierst is een glutenvrij graan en bevat veel B-vitamines (met name B6 en B11), behoorlijk wat eiwitten en mineralen zoals magnesium, kalium, calcium, ijzer en fosfor.

Als je een beetje op je gewicht wilt letten kook de gierst dan in water, maar je kunt hem ook in amandel-, of rijstemelk koken of er een scheutje kokosmelk bij doen voor een vollere, romige smaak.

De kooktijd is zo’n 20 minuten, maar ik laat de gierst altijd nog zo’n 5-10 minuten nagaren met de deksel op de pan.
Je krijgt een redelijk vaste massa, maar die kun je met wat vocht weer heel makkelijk los roeren tot je weer kleinere korreltjes hebt. Meestal kook ik een flinke portie en maak ik er verschillende dingen mee.
Ik vind gierst echt lekker en veelzijdig. Je kunt het zoet en hartig gebruiken in groenteschotels, koekjes, cakes, vegaburgers, als pap, enz. Gierst-notenburgers zijn mijn favoriet!

gierstpap

Wil jij graag minder stress? Dan heb ik heb een paar dingen die misschien interessant voor je zouden kunnen zijn:

Ebook Ccover Gluten en Zuivelvrij

E-book

Als je stress- of burn-outklachten hebt is het verstandig om een tijdje gluten en zuivel uit je voeding te beperken. Zo krijgen jouw lichaam en stress systeem weer de ruimte om te herstellen. In het E-book “Gluten- en zuivelvrij maakt blij!” ontdek je alles hierover. 

nature1

Online programma 'Van stress naar rust'.

Met 1 tot 2 kleine aanpassingen per week voel je al binnen 4 weken meer innerlijke rust en ontspanning.
Makkelijk toe te passen in je dagelijkse bezigheden. 1 jaar lang toegang.

Stress Weg Traject

Stress Weg traject

Wil je graag 1 op 1 door mij begeleid worden? Dat kan!
Met voeding en bloedonderzoek ga je van stress naar rust.
Want meten is weten. Ik onderzoek de oorzaak van jouw klachten en samen pakken we deze aan!

20220225_174611_resized

Over de auteur

Hallo, ik ben Susan Gerl.

Ik help jou als drukke zzp’er van stress naar rust. Door met bloedonderzoek de oorzaak van jouw stressklachten in kaart te brengen weet je precies wat prioriteit heeft.

Zo kun je relaxed blijven ondernemen en voorkom je uitval. Iets wat voor jou als zelfstandig ondernemer meer risico met zich meebrengt dan wanneer je in loondienst werkt.

Ik werk in mijn praktijk Fit by Nature in midden Limburg, maar ook online.

Volg Susan op Instagram

Hoe groot is jouw risico op een burn-out?

Online programma -
Van stress naar rust

Met 1 tot 2 keer per week tussen de 5 en 10 minuten voor jezelf maken vrij te maken, kun je binnen 4 weken al megaresultaat behalen.
De aanpassingen zijn makkelijk toe te passen in je dagelijkse bezigheden.

Klik op de foto voor toegang tot het programma:

Waar wil je meer van weten?